3 apps waarmee jij je gezondheid kunt verbeteren

Je weet het vast al: om gezond te leven moet je voldoende bewegen, gezond eten en voldoende rust nemen. Maar in jouw leven heb je echt geen tijd en zin om daar de hele tijd over na te denken. Gelukkig zijn er onwijs veel apps die je kunt downloaden en die je helpen je gezondheid een beetje op peil te houden.

Dit zijn volgens onze redactie de beste:

1: MyFitnessPal 

Met deze app hou je makkelijk en snel bij wat je eet en drinkt gedurende de dag. De app heeft een lijst van meer dan een miljoen voedingsmiddelen en hun voedingswaarden. Eenvoudig de barcode van je product scannen en je weet precies wat je eet en hoeveel calorieën het bevat. Je kunt natuurlijk ook gewoon handmatig je kopje koffie of gebakken eitje invoeren.

Uit onderzoek is gebleken dat wanneer mensen hun voedingsinname bijhouden, de kans op overgewicht nihil is. Heel handig ook als je wat overtollige kilo’s kwijt wil. In de app kun je bijhouden wat je gewichtsdoel is en welke bewegingsactiviteiten je hebt gedaan. De app berekent dan hoeveel calorieën je nog ‘over’ hebt voor die dag, om uiteindelijk je doel te bereiken

2: Sleepcycle

Een goede nachtrust is ontzettend belangrijk voor je gezondheid en algehele gevoel van welzijn. Deze app meet je slaap en wekt je op het beste moment, zodat je uitgerust wakker wordt. Je zet je wekker bijvoorbeeld voor 7:00 uur ‘s ochtends. Vervolgens leg je de telefoon naast je kussen als je gaat slapen en de app meet aan de hand van je bewegingen, hoe diep je slaapt en hoe vaak per nacht jij een volledige slaapcyclus maakt (van lichte slaap naar diepe en R.E.M. slaap). Vervolgens zorgt de app dat jij, op het moment dat je lichtst slaapt, op een rustige manier wakker wordt gemaakt. Dat is dus soms om tien voor zeven en soms om 10 over. Handig om wel een marge van een kwartiertje te nemen voor de tijd die je nodig hebt om op te staan en zo.

De app geeft je inzicht in je slaappatronen en laat je zien op welke uren jij het beste slaapt. Zo leer je op welke tijd je het beste naar bed kunt gaan om voldoende rust te krijgen.

3: 7 minute workout

Geen tijd en geld voor dure sportscholen? Tuurlijk niet. En het is ook helemaal niet nodig. Elke dag 7 minuten intensieve oefeningen doen zijn voldoende voor een mooi lichaam. Oke, daarnaast zijn die 30 minuten bewegen d.m.v. bijvoorbeeld wandelen of fietsen wel echt belangrijk voor je gezondheid maar deze oefeningen zullen in ieder geval je spiermassa heel veel goed doen.

En het is makkelijk. Onderzoekers hebben 12 oefeningen geselecteerd die gedurende 30 seconden worden gedaan, met 10 seconden pauze. Deze high-intensity training met weinig rustpauzes is daardoor vergelijkbaar met een medium intensity workout van ruim een uur! De oefeningen zijn eenvoudig te doen zonder enige apparatuur. Je kunt het dus overal doen.

De app begeleidt je met korte video’s en gesproken begeleiding door de oefeningen. Je resultaten worden bijgehouden en als je elke dag de workout volgt krijg je een ‘beloning’. Geen excuus meer om niet te trainen dus.


Reacties


Er zijn nog geen reacties in deze discussie

Laat een reactie achter

De reactie kan niet leeg zijn
Ondersteunde BBCode: [b]vet[/b], [i]cursief[/i], [u]onderstreept[/u], [url=http://my-link.com]link[/url], [post]123[/post]



Meer weten



Ook interessant


Geen antwoord kunnen vinden?

Neem via een ander kanaal contact met ons op: